Manuell produksjon
Disse sidene er laget for å oppsummere informasjon til dere som produsenter på manuelle produksjoner som publiseres på MyGame.
Hvor skal signalet sendes?
Før sesong/kamp får dere tilsende en RTMP destinasjon dere skal levere signalet til. Denne består av to deler SERVER
og STREAMKEY
, noen programmer for streaming benytter litt andre begreper, men prinsippet er det samme. Signalet fra dette mottaket blir så sendt videre til riktig sending når det er kamp.
Lokalt opptak
Vi anbefaler at det alltid gjøres ett lokalt opptak hos dere som backup, i tilfelle problemer med overføringen via internett eller mottaket hos MyGame. Da kan dette opptaket publiseres for avspilling i etterkant.
Hvordan kan jeg teste signalet?
Sammen med detaljene om hvor videoen skal sendes får du en RETURN VIDEO
adresse. Ved å åpne den adressen i nettleseren din vil du se videoen som sendes inn til oss. Er det ikke video der, mottar vi ingenting fra deg.
Du kan når som helst på døgnet selv gjøre tester på denne måten for å sjekke eget utstyr eller nettlinje uten å varsle MyGame.
På venstre side av videoen legges det over ett lydmeter. Her ser du enkelt om vi mottar lyd og hvor høyt nivået er. Er alt helt i rødt hele tiden? Da må du skru ned. Er det knapt utslag på meteret? Da må du justere opp nivået.
Spesifikasjoner på videosignalet:
Vi tar i mot det aller meste, men under følger noen generelle anbefalinger. Oppgis på engelsk så dere slipper å oversette begrepene videre. Har du ikke alle valgene eller er usikker? Benytt standardinnstillingene i streamingløsningen din og gjør en test med det.
Volleyball
Her følger spesifikk informasjon knyttet til produksjon av volleyball på MyGame.
Turnering | Minimum |
---|---|
Mizunoligaen | 2 kommentatorer |
1. divisjon | 1 kommentator |
Kommentering inne i idrettshaller kan være svært krevende da “støyen” fra omgivelsene (publikum og musikk) kan være store. Det krever derfor en god og tilpasset mikrofon for å gi god lyd på sending.
Se MyGame sine anbefalinger av teknisk utstyr for kommentering her:
https://mygame.no/praktisk-info-klubb/kommentering/
Headset og lydkort anbefalt der for app kommentering kan ofte også benyttes på manuelt produserte sendinger.
Grafikk
Hva | Minimum | Optimalt |
---|---|---|
Egenprodusert Lag, settpoeng og poeng. Farger og utforming ihht rettighetshaver. |
Lag, settpoeng og poeng. Farger og utforming ihht rettighetshaver. |
Som minimum, pluss: Statistikk mellom sett. Timeouts |
MyGame Basert på TA Live data |
Lag, settpoeng og poeng. Opplært person på TA LIVE |
Som minimum, pluss: Statistikk mellom sett. Timeouts |
Ulike produksjonsnivå
Nivå | Minimum | Optimalt |
---|---|---|
Statisk enkamera |
Utsnitt viser hele banen. Førstedommer ser mot kamera. |
Utsnitt viser hele banen, pluss servesone. Førstedommer ser mot kamera. Kamera er plassert midt på banen. Publikum i bakgrunnen. Repriser |
Statisk flerkamera |
Utsnitt hovedkamera viser hele banen. Førstedommer ser mot kamera. |
Utsnitt hovedkamera viser hele banen, pluss servesone. Førstedommer ser mot kamera. Kamera er plassert midt på banen. Publikum i bakgrunnen. Spillerreaksjoner mellom ballvekslingene. Repriser |
Dynamisk enkamera |
Kamera følger ball i rolige bevegelser. Linjene det angripes mot er alltid i bildefelt. Førstedommer ser mot kamera. |
Kamera følger ball i rolige bevegelser. Linjene det angripes mot er alltid i bildefelt. Førstedommer ser mot kamera. Kamera er plassert midt på banen. Publikum i bakgrunnen. Repriser |
Dynamisk flerkamera |
Kamera følger ball i rolige bevegelser. Linjene det angripes mot er alltid i bildefelt. Førstedommer ser mot kamera. |
Kamera følger ball i rolige bevegelser. Linjene det angripes mot er alltid i bildefelt. Førstedommer ser mot kamera. Kamera er plassert midt på banen. Publikum i bakgrunnen. Spillerreaksjoner mellom ballvekslingene. Repriser |