Vilkår for MyGame

Brukervilkår for MyGames digitale tjenester

Sist oppdatert: 17.11.2021

1. HVA VILKÅRENE GJELDER

Tjenestene tilbys av My Game Norge AS, organisasjonsnummer 924 711 833, postadresse Operagata 15, 0194 Oslo («MyGame», «vi» eller «våre»). Disse vilkårene gjelder for ditt kundeforhold til MyGame og din bruk av MyGames digitale tjenester. Vilkårene gjelder kun privat bruk. Ved å ta i bruk våre tjenester, legger vi til grunn at du: (i) har lest, forstått og godtatt våre brukervilkår og vår personvernerklæring for abonnenter på MyGame-tjenesten. (ii) er over 13 år (iii) er bosatt i Norge. For å kjøpe abonnement til våre tjenester må du være over 18 år.

2. OM TJENESTENE

2.1 Tjenestenes innhold

MyGame leverer digitale tjenester som består av direktesendt sport, sport i opptak, høydepunkter fra sportskamper og annet innhold distribuert gjennom MyGames nettside og apper, samt MyGame sin strømmeplattform («Tjenestene»). Noen av Tjenestene krever at du oppretter en brukerkonto til innlogging til våre betalte tjenester. For våre betalte tjenester forutsettes det et kjøp av abonnement. Tjenestene er tilgjengelig for en rekke typer enheter (TV, mobil, PC, nettbrett, osv.). Hvilket innhold som er tilgjengelige og hvor lenge, vil variere. Noen typer innhold vil også kunne lastes ned midlertidig og nås uten internettilkobling. Ved bruk av MyGame sin strømmetjeneste vil det være et begrenset antall enheter som kan registreres og benyttes samtidig.

2.2 Forhold til TV 2 Play

MyGames sluttbrukerplattform leveres av TV 2 Play.  For å få tilgang til MyGame må du derfor ha en TV 2-konto, og du må ha et aktivt abonnement hos oss eller hos en tredjepart som er autorisert til å skrive ut abonnementer på plattformen. Når du er kunde hos MyGame er du samtidig registrert hos TV 2, og godkjenner deres brukervilkår.

3. BRUK AV TJENESTENE

3.1 Tillatt bruk

Tjenestene gjelder bare privat bruk og kan kun deles med personer i samme husstand som deg.

Du må ikke dele passord til din brukerkonto med andre, eller videreselge eller bruke Tjenestene kommersielt. Ved mistanke om misbruk eller brudd på disse vilkårene, kan MyGame eller TV 2 sperre kontoen din.

Det er ulovlig og straffbart å skaffe seg uautorisert tilgang til Tjenestene (hacking), å kopiere innhold for annet enn privat bruk, samt å legge ut innhold fra Tjenestene på Internett og i sosiale medier uten tillatelse.

Du bekrefter at: (a) all informasjon og alle opplysninger du har gitt oss, inkludert ved registrering av en MyGame og TV 2-konto, er sanne, nøyaktige og oppdaterte i alle henseender og til enhver tid; (b) du til enhver tid vil overholde disse bruksvilkårene; og (c) du ikke vil bruke Tjenesten til noe ulovlig formål eller på en måte som bryter med andres rettigheter.

Tjenesten kan gi deg mulighet til å laste ned innhold eller dele innhold fra Tjenesten via sosiale nettverkstjenester som for eksempel Facebook, Instagram og Twitter (“Sosiale medier”). Dette kan gjøre informasjon om din brukerkonto, slik som ditt brukernavn, synlig for andre brukere på Sosiale Medier. Du godtar at vi ikke er ansvarlige for innhold som deles i Sosiale medier.

Hvis du bruker Sosiale medier sammen med Tjenesten, godtar du at du ikke skal:

  1. trakassere, mobbe, krenke, etterligne eller spamme andre brukere;
  2. publisere noe som kan være støtende, misbrukende, krenkende, pornografisk eller uanstendig;
  3. bruke Sosiale Medier til ulovlige, umoralske eller skadelige formål; eller
  4. krenke tredjeparters rettigheter, herunder opphavsrettigheter eller personvernrettigheter

 

3.2 Geografisk begrensning

MyGame kan brukes hvis du har midlertidig opphold i EU/EØS, men ellers ikke utenfor Norge.

4. MYGAMES ANSVAR FOR TJENESTENE

4.1 Feil på Tjenestene

MyGame er ansvarlig for innholdet Tjenestene, og for at de fungerer.  Du er selv ansvarlig for internettforbindelsen og enheten du bruker med Tjenesten. Noen av Tjenestene krever god internettforbindelse for å fungere.

Oppdager du feil på Tjenestene eller mistenker at noen misbruker brukerkontoen din, er det fint om du informerer oss om dette via vår Kundeservice. Se våre hjelpesider for mer informasjon om tekniske krav og feilretting.

Er det langvarige feil ved en betalt tjeneste som gjør at du ikke kan bruke den, kan du ha krav på refusjon eller gratis tilgang til tjenesten med varighet som samsvarer med tiden tjenesten ikke har vært tilgjengelig.

MyGame er ikke ansvarlig for manglende tilgjengelighet for innhold der dette skyldes forhold utenfor MyGames kontroll. Dette gjelder eksempelvis der lag eller spillere har reservert seg mot filming, kanselleringer av kamper, strømbrudd på arena og liknende.

5. REGISTRERING AV BRUKERKONTO

Når du oppretter og registrerer brukerkonto hos MyGame, ber vi deg om din kontaktinformasjon og din foretrukne mottaker av klubbstøtte. Brukerkontoen vil bli slettet dersom du ikke har vært logget inn de siste 12 månedene. Du vil motta varsel i rimelig tid før sletting. Du kan også når som helst be om at brukerkontoen slettes.

6. BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER

MyGame og TV 2 er felles behandlingsansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger i MyGame sin strømmeplattform. For å utvikle Tjenestene og gi deg mest mulig relevant innhold, anbefalinger og tips, vil vi også samle inn informasjon om hvordan du bruker Tjenestene. Du kan lese mer om hvilke opplysninger vi samler inn og hvordan vi behandler disse i vår personvernerklæring som du finner i vårt Personvern- og sikkerhetssenter.

7. BETALTE TJENESTER

7.1 Abonnement

MyGame tilbyr forskjellige typer abonnement og flere betalingsmåter. For mer informasjon, se kontosiden hos TV 2 Play for opplysninger om ditt abonnement, priser, forfallsdato og alternative betalingsmåter.

Tilgang til betalte tjenester forutsetter at du registrerer gyldig betalingsinformasjon.

Abonnementet løper fra det tidspunkt du registrerer deg første gang og fornyes løpende frem til du sier opp.

7.2 Betaling

Betalingen trekkes forskuddsvis hver måned. Det er ditt ansvar å sørge for at du kan betale abonnementet ved fornyelse, og at betalingskortet er gyldig og har dekning. Dersom betalingen ikke blir gjennomført, vil vi kreve betalt for de dagene du har hatt tilgang til tjenesten. Det vil gjøres nye forsøk på å gjennomføre betaling til betaling skjer. Vi vil også kunne kreve forsinkelsesrente og -gebyrer.

7.3 Gratis prøveabonnement, rabatter og kampanjetilbud

Tjenesten kan gjøres tilgjengelig til deg gratis med en prøveperiode en begrenset tidsperiode («Prøveperiode»). Varigheten av Prøveperiodene blir spesifisert ved registrering. Prøveperioder er begrenset til nye abonnenter, hvis ikke annet er spesifisert. Disse vilkårene gjelder alle Prøveperioder, hvis ikke annet er spesifisert.

Når du registrerer deg for en Prøveperiode, må du oppgi en gyldig betalingsmetode for å bruke Tjenestene i Prøveperioden. Det vil ikke bli gjort noen belastninger med betalingsmetoden din i løpet av Prøveperioden.

Hvis ikke du sier opp abonnementet ditt i Prøveperioden før fornyelsesdatoen, blir abonnementsavgiften for plattformen trukket med betalingsmetoden din ved utløpet av Prøveperioden.

Hvis vi tilbyr deg en Prøveperiode eller et annet kampanjepriset abonnement, vil de spesifikke vilkårene for tilbudet oppgis når du registrerer deg eller i andre materialer som beskriver tilbudet.  Etter at perioden for Prøveperioden eller det kampanjeprisede abonnementet er over, vil betalingstjenesten begynne å bruke betalingsmetoden din til å betale for abonnementet med normal abonnementspris, hvis ikke du sier opp abonnementet før perioden er over.  Vi sier ikke fra til deg at Prøveperioden eller det kampanjeprisede abonnementet er i ferd med å utløpe hvis ikke vi er forpliktet til det i henhold til gjeldende lover.  Hvis du vil vite mer om Prøveperioden din, inkludert datoen det utløper, kan du gå til kontosiden hos TV 2 Play.

I tilfelle det kommer en ny eller senere rabatt eller et kampanjetilbud etter at du har registrert deg på plattformen, vil det ikke bli gitt noen refusjoner, justeringer eller prisbeskyttelser for abonnementet ditt. Nye kunder kan dra nytte av fordelene ved å være «ny kunde» kun én gang. Kravene til et kampanjetilbud blir kommunisert når tilbudet gis.

Du godtar at du ikke skal registrere deg flere ganger for samme kampanjetilbud ved å bruke flere navn, e-postadresser eller på andre måter.

Kvalifikasjon for Prøveperiode eller annet kampanjepriset abonnement bestemmes av MyGame og etter MyGames eget skjønn, og vi forbeholder oss retten til å begrense tilgjengelighet og/eller tilbakekalle kampanjetilbud og sette kontoen din på vent hvis vi kommer fram til at du ikke er kvalifisert.

 

8. ANGRERETT

Ved kjøp av Tjenester fra oss, har du ordinær angrerett i tråd med Angrerettloven. Det vil si at du kan gå fra avtalen innen 14 dager etter kjøpet, eller fra det tidspunkt vi informerte deg om angreretten. Har du uttrykkelig bedt om tilgang før fristen løper ut, og senere bruker angreretten, kan vi likevel kreve betalt for den perioden du har brukt tjenesten (se angrerettloven § 21, 3).

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten din, vennligst ta kontakt med vårt Kundesenter.

9. ENDRINGER OG OPPDATERINGER

9.1 Endringer av innhold og vilkår

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre Tjenestene. Hvis vi gjør endringer av betydning for deg, vil du informeres og bli bedt om å akseptere de nye vilkårene ved pålogging. Ved vesentlige endringer har du rett til å si opp avtalen.

9.2 Endringer i pris

Ved prisøkning utover vanlig prisstigning eller nye avgifter vil vi varsle deg minst en måned i forveien.

10. OPPSIGELSE

10.1 Oppsigelsesrett for deg

Du kan si opp ditt abonnement når du vil på kontosiden på TV 2 Play. Avtalen løper ut den perioden du har forhåndsbetalt, og det vil ikke bli refundert eller kreditert betaling for den resterende perioden av abonnementstiden din.

Dersom du har kjøpt abonnement med fast avtaletid (bindingstid) og sier opp et abonnement før bindingstiden er utløpt, eller vi sier opp avtalen på grunn av manglende betaling, kan vi kreve et oppsigelsesgebyr avhengig av hvor mye av avtaletiden som gjenstår.

10.2 Oppsigelsesrett for MyGame

MyGame kan stenge eller si opp ditt abonnement dersom du ikke overholder vilkårene som fremkommer her.

11. KONTAKT

11.1 Kommunikasjon

MyGame vil kunne sende deg informasjon om Tjenestene via e-post, SMS og i digitale kanaler. For endring av personverninnstillingene, gå inn på kontosiden.

11.2 Kundesenter

Dersom du har spørsmål Tjenestene kan du benytte kontaktskjema på våre hjelpesider eller ring oss på +47 242 40 060.